Mecit Efendi Hindistan Cevizi Yağı

Saç bakımında son dönemlerde Hindistan Cevizi Yağı oldukça popüler hale geldi. Ben de sizin için son kullandığım marka olan Mecit Efendi Hindistan Cevizi yağını incelemek istedim. Öncelikle Hindistan Cevizi yağının faydalarını araştırdım. Bakalım neymiş hindistan cevizi yağı hakkında bilmemiz gerekenler.


"İçerdiği protein ile saç derisini ve saç köklerini besleyerek daha sağlıklı uzamasına, uçlardaki kırıkların azalmasına yardımcı olur. Saç dokusunu düzelterek yıpranmış, solgun görünen saçların görünümünü geliştirir. Koparak dökülmeleri azaltır ve kepek gibi saç derisinde yaşanan sorunların sonucu olarak ortaya çıkan problemlerin tedavisinde kullanılabilir.

Amerikan Ulusal Tıp Kütüphanesi’nin yaptığı bir araştırmaya göre Hindistan cevizi yağı ayçiçek yağıyla birlikte saç bakım ürünlerinde en çok kullanılan doğal yağlar arasında ilk sırada.

Saçların daha çabuk uzamasında önemli bir rol oynayan nem, Hindistan cevizi yağıyla yeterli oranda sağlanabilir. Nemli saç, kırılmalara karşı daha dayanıklı olur ve hava kirliliği gibi çevresel faktörlerden daha az etkilenir. Uçlarda meydana gelen kırıklar saçların hızlı uzamasının önündeki en büyük engeldir çünkü düzenli olarak alınması gerektiğinden her 4-5 haftada bir zar zor uzattığınız saçların 2-3 santimini kaybedebilirsiniz. Hindistan cevizi yağıyla güçlenen, nemlenen ve korunan saçlarda bu süreci 8-10 haftaya çıkartabilirsiniz.

Saç derisindeki yağ bezleri deriyi nemli ve yumuşak tutarak çatlamalara engel olur ve saç köklerinde oluşabilecek tahribatı engeller. Hindistan cevizi yağı çok kuru saç derisinde yağ bezlerinin üretemediği yağın yerine kullanılabilir ve derinin kuruması engellenebilir. Deri üzerinde kullanılmasının bir diğer faydası ise genellikle aşırı kuruyan saç derisinde görülen mantar gibi cilt hastalıklarına karşı koruma sağlamasıdır. Anti parazit özelliği ile bakteri birikimini engeller.

iğer doğal yağlarda olduğu gibi Hindistan cevizi yağını da dire saç derisine masaj yaparak kullanabilirsiniz. Başka bir yağla karıştırmanıza gerek yok ancak kokusu daha güzel olsun derseniz bir kaç damla lavanta ya da biberiye yağı hoş bir koku verecektir. Yağı saçlarınızı şampuanlamadan veya şampuanladıktan sonra kullanmak protein kaybını en aza indirecektir.

Tavsiye edilen kullanım miktarı haftada 1 kez. Eğer saçlarınız maşadan veya boyadan çok yıprandıysa ilk bir kaç hafta haftada 2 kez uygulayabilirsiniz.

Hindistan cevizi yağını kullandıktan sonra özellikle saç derisinden iyice temizlemesi önemlidir. Çünkü zaman içinde saç köklerinin çıktığı gözeneklerde birikme yaparak tıkanıklığa, dolayısıyla kökün zarar görmesine yol açabilir."

KAYNAK;sacport.com

Görüldüğü üzere oldukça faydali bir yağ ben haftada 1 kez banyodan 2-3 saat önce saçlarıma uyguluyorum. Mecit Efendinin yağını ise 25 liraya gittigidiyor.com dan aldım. Aktarlarda da bulabilirsiniz. Mecit efendinin yağına gelecek olursak diğer kullandığım hindistan cevizi yağlarına göre hiç ama hiç kokmuyor diyebilirim. Bu yüzden hiç içime sinmedi ve ilk kuzenime uyguladık. Herhangi bir dökülme ve ya alerjik reaksiyona neden olmadı. Onun üzerine ben kullanmaya başladım ve bir aydır kullanıyorum. Oldukça memnun kaldım. Yapısı oldukça yoğun, yaz mevsimlerinde kremsi kıvamda olduğu için oldukça kolay uygulanıyordu ama havalar soğudukça katı bir hal aldı. O yüzden ben kullanmadan önce kullanacağım miktarı bir kaba alıyorum ve sıcak su üzerinde erimeye bırakıyorum. Yağ kıvamına geldikten sonra saç diplerime masaj yaparak yedirip, uçlara da bolca sürüyorum. 3 saat bekletip yıkıyorum. Bu yağı kullandığımda banyoda saç maskesi kullanmamaya dikkat ediyorum. Saçı ağırlaştırıp, saç köklerime zarar vermemesi için. Saçım banyodan sonra yumuşacık bir hal alıyor ve parlaklığı mükemmel oluyor diyebilirim. Kırıkların önüne geçiyor ama olan kırıkları onardığını görmedim. Saç uclarını düzgünleştirip güçlendiriyor ve daha canlı sağlıklı görünüm kazandırıyor. Uzama hızını etkileyip etikelemediğini test edemedim. Çünkü uzatma adına başka ürünler kullandığım için kimseyi yanlış yönlendirmek istemem. Ben bunu bitirdikten sonra The Life Co markasının organik sertifikalı ürününü deneyeceğim. Uygun fiyatlı bir bakım yağı arıyorsanız deneyebilirsiniz.Sevgilerimle...

Unknown

Güzellik,bakım,moda,kozmetik hakkında kişisel önerilerimi ve bulduğum, bildiğim bilgileri paylaştığım pudra kokulu yaşam alanı...

2 yorum:

  1. bir ara böyle yağlar alıyordum ama şimdi bir markanın ürününü kullanmaya başlayalı gerek duymuyorum :)

    YanıtlaSil
  2. The post is amazing! Have a nice weekend:)

    irenethayer.com

    YanıtlaSil