Fondötenlerin Kapatıcılığı Nasıl Arttırılır?

Selamlar,
Çoğumuzunda bildiği üzere fondöten makyajın olmazsa olmazı... Bb kremler ve CC kremler derken baya geniş bir yelpazeyle karşı karşıya kaldık. Bir fondöten ve ya BB veyahut CC krem için 50 farklı yorum okuyoruz. Çoğumuzun dikkat ettiği şey ilk önce kapatıcılık... Ama baktığımızda aynı fondöten için bir kişi gayet kapatıcı derken; diğeri değil diyor. Bugünkü yazım bunun üzerine biraz da. Fondöten uygulama  teknikleri ve kapatıcılığın uygulama tekniklerine göre nasıl değiştiği...

Fondöten Uygulama teknikleri

Elle Uygulama

Çoğumuz özelllikle yeni başlayanlarımız fondöteni elleri ile uygular. Bu yöntemi uygulamayan kalmamıştır herhalde... Bu yöntem kapatıcılığı etkilemekte ve daha az bir performans ve kalıcılık sağlamaktadır bize. Ürünü elimizle uyguladığımızda dağıtımı ne kadar güzel olursa olsun ürünü krem gibi yedirmek zorunda kaldığımız için kapatıcılığı ve kalıcılığını etkileyecektir.



Süngerle Uygulama

Hepimizin bildiği beauty blender tarzında ama o kadar pahalı olmayan benzeri fondöten süngerleri var. Bu süngerleri ben çok seviyorum özellikle yaz günleri çok kullanışlı oluyor. Öncelikle bu ürün fondötenin bir kısmını çektiği için ürün kaybına neden oluyor ve çok ince bir tabaka halinde fondöteni yüze yedirdiği için kapatıcılığı yüzde elli oranında azaltıyor. Genellikle yaz günleri ben bb krem cc krem kullanırken bu ürünü kullanıyorum akma bulaşma oranı da ortadan kalkıyor. Ben ara da fondötenimi çok kaçırdığımda bunla yüzüme ufak ufak tampon yapar gibi sürüp föndötenimin fazlalığını alıyorum. Ama kapatıcı porselen bir ürün istiyorsanız tabi ki de bu sizin ürününüz olmayacaktır. 

Fırça İle Uygulama

Kullandığınız fırça çok ama çok önemli. Ben size gidip 100 tllik bir fondöten almak yerine 30 tlye kaliteli güzel bir föndöten fırçası almanızı öneririm. Ben Real Tecniquesin fırçalarını çok seviyorum özellikle expert face olanı zaten bloglarda gezinirken de her bloggerin elinde gördüğünüz üründür kendisi. :)) Expert face favori olandır ve bb kremin dahi kapatıcılığını maximum seviyeye çıkarmaktadır diyebilirim. En kapatıcı olmayan BB kremden bile bunla uyguladığımda iyi bir performans alıyorum. Fırçalar ele ve föndöten süngerine göre daha kapatıcı bir görünüm verecektir. 



Bu yazımı fondötenin kapatıcılığını nasıl arttırabilirim sorusuna karşılık olarak yazdım. Kişisel deneyimlerimle test ettiğim sonuçlardır. Görüşmek üzere...

Unknown

Güzellik,bakım,moda,kozmetik hakkında kişisel önerilerimi ve bulduğum, bildiğim bilgileri paylaştığım pudra kokulu yaşam alanı...

3 yorum: